Informacije in storitve za zavarovane osebe
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Domov
  • Pomoč
  • Vključitev v obvezno zdravstveno zavarovanje in pridobitev kartice zdravstvenega zavarovanje
    • Vključitev v obvezno zdravstveno zavarovanje
    • Kartica zdravstvenega zavarovanja
    • Kategorije zavarovanih oseb
  • Pravice iz obveznega zdravstvenega zavarovanja
    • Vrste pravic
    • Obseg pravic
  • Izbira in zamenjava osebnega zdravnika
  • Bolniška odsotnost - začasna zadržanost od dela
    • Upravičenci do začasne zadržanosti od dela
    • Postopek ugotavljanja začasne zadržanosti od dela
    • Elektronsko potrdilo o upravičeni zadržanosti od dela
    • Pravica do sobivanja v zdravstvenem zavodu ali zdravilišču
    • si.zzzs.portali.azos.ods_covid19
  • Pravice do zdravstvenih storitev
    • V osnovni zdravstveni dejavnosti pri osebnem zdravniku
    • V zobozdravstveni dejavnosti
    • V specialistično ambulantni in bolnišnični dejavnosti
    • Prevoz z reševalnimi in drugimi vozili
    • Zdraviliško zdravljenje
    • Načrtovano zdravljenje v tujini
    • V domovih za starejše, posebnih socialno-varstvenih zavodih in zavodih za usposabljanje
    • Obnovitvena rehabilitacija invalidov, udeležba v organiziranih skupinah za usposabljanje ter letovanje otrok
    • Standardi ponudbe zdravstvenih storitev
    • Cene zdravstvenih storitev
    • Čakalne dobe
    • O javni zdravstveni službi
  • Medicinski pripomočki
    • Pravica do medicinskih pripomočkov
    • Uveljavljanje pravice do medicinskih pripomočkov
    • Seznam dobaviteljev medicinskih pripomočkov
  • Zdravila in živila za posebne zdravstvene namene
    • Zdravila in živila za posebne zdravstvene namene
    • Obnovljiv recept
    • Povračila stroškov nakupa zdravil
    • Predpis zdravila s splošnim imenom
    • Pojasnila k omejitvam predpisovanja zdravil
    • Najvišje priznane vrednosti za terapevtske skupine zdravil
    • Medsebojno zamenljiva zdravila z najvišjo priznano vrednostjo
    • Varna in pravilna raba zdravil
    • Lista razvrščenih zdravil in živil
    • Zdravila za potovanje
  • Zdravstveno zavarovanje v tujini
    • Pravice med potovanjem in bivanjem v tujini
    • Naročanje evropske kartice
    • Povračilo stroškov za zdravstvene storitve v tujini
    • Dializne storitve v tujini
    • Informacije o tujih državah
    • Kontaktni podatki oddelkov za mednarodno zdravstveno zavarovanje
    • Evropski pravni red in meddržavni sporazumi o socialnem zavarovanju
    • Konzularne informacije
    • Zavarovanje z medicinsko asistenco v tujini
  • Denarna nadomestila
    • Nadomestilo plače med začasno zadržanostjo od dela
      • Kdo je upravičen do nadomestila plače
      • Pogoji
      • Višina nadomestila plače
      • Zakoni
    • Povračilo potnih stroškov
    • Druga povračila stroškov
  • Pravno varstvo
  • si.zzzs.portali.azos.faqs
  • Domov
  •  > 
  • si.zzzs.portali.azos.faq
{"Z7_JI50HJS0MGVF10QLDF4I1F3G52":{"windowState":"normal","portletMode":"view"}}
Z7_JI50HJS0MGVF10QLDF4I1F3G52

Web Content Viewer

Component Action Menu
  • ${title}
${loading}
Actions

Na kakšen način se uveljavljajo pritožbe v zdravstvu?

Odgovor:

Pritožbe v zvezi z delom zdravstvenih zavodov rešujejo zdravstveni zavodi sami. O pritožbi odloča poseben organ zdravstvenega zavoda ali njegovo vodstvo.
Kadar zavarovana oseba meni, da je prišlo pri izvajalcu zdravstvenih storitev, ki ima sklenjeno pogodbo z Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije, do kršenja pravic iz obveznega zdravstvenega zavarovanja, lahko poda pritožbo na območno enoto Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, v okviru katere ima izvajalec zdravstvenih storitev svoj sedež.

Pravice, ki izvirajo iz Zakona o pacientovih pravicah, niso pravice, ki izvirajo iz obveznega ali prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja, pač pa t. i. univerzalne pravice, ki jih ima vsak uporabnik zdravstvenih storitev in se dotikajo zlasti spoštovanja samostojnosti pacienta pri odločanju o lastni zdravstveni oskrbi, zasebnosti, varstva osebnih podatkov, enakopravnosti in varnosti, varstva največje zdravstvene koristi pacienta in zagotavljanja obveščenosti.

Postopek obravnave kršitev pacientovih pravic je dvostopenjski.
Prva obravnava kršitve pacientovih pravic se izvede pred pristojno osebo izvajalca zdravstvenih storitev na podlagi pacientove pisne ali ustne zahteve. Če v prvi obravnavi ne pride do razrešitve spora, lahko pacient zahteva varstvo v okviru druge obravnave kršitve pacientovih pravic v postopku pred Komisijo Republike Slovenije za varstvo pacientovih pravic. Kršitev se pred Komisijo Republike Slovenije za varstvo pacientovih pravic obravnava:
v postopku sklenitve poravnave med pacientom in izvajalcem zdravstvenih storitev, v postopku mediacije s pomočjo mediatorja, ki posreduje med pacientom in izvajalcem zdravstvenih storitev, ali v postopku pred tričlanskim senatom, ki ga sestavljajo predstavnik nevladnih organizacij, strokovnjak s področja zdravstva in pravnik.

Če je mediacija uspešna, se konča s sklenitvijo sporazuma med pacientom in izvajalcem
zdravstvenih storitev. Dosežen sporazum lahko stranki po dogovoru predložita predsedniku Komisije Republike Slovenije za varstvo pacientovih pravic v potrditev. Tako potrjen sporazum je izvršilni
naslov, kar pomeni, da v primeru njegovega nespoštovanja pacientu ni potrebno vlagati tožbe pri sodišču, pač pa lahko pri sodišču neposredno doseže izvršitev obveznosti izvajalca, ki so bile dogovorjene v sporazumu.

Pacient se lahko Skladno z Zakonom o pacientovih pravicah kadarkoli obrne na enega od zastopnikov pacientovih pravic, ki mu lahko svetuje, pomaga ali ga po pooblastilu celo zastopa pri uresničevanju pravic po tem zakonu. Poleg tega lahko pacientu daje osnovne informacije, nudi strokovno pomoč in daje
konkretne usmeritve pri uveljavljanju pravic s področja zdravstvenega varstva, zdravstvenega zavarovanja in izvajanja zdravstvene dejavnosti.
Zastopnik ima tudi nekatere posebne pristojnosti:
pri izvajalcih zdravstvenih storitev lahko za pacienta opravi potrebne poizvedbe v
zvezi z domnevnimi kršitvami pravic, pri čemer ima dostop do vseh podatkov, ki so
potrebni za njegovo delo v zvezi z konkretno zadevo, pri izvajalcih zdravstvenih storitev lahko neformalno posreduje z namenom hitre odprave domnevne kršitve pravic,
izvajalcem zdravstvenih storitev svetuje in predlaga splošne ukrepe za učinkovito
uveljavitev določb tega zakona, izvajalcem zdravstvenih storitev lahko kadar koli naslovi predloge, mnenja, kritike ali priporočila, na katere so se izvajalci dolžni odzvati.

Kadar zavarovana oseba meni, da je prišlo do napake pri zdravljenju ali kadar gre za druga dejanja, ki pomenijo kršitev stanovskih pravil, lahko vloži pritožbo tudi na ustrezno zbornico ali Ministrstvo za zdravje. Za zdravnike je pristojna Zdravniška zbornica Slovenije, za ostale zdravstvene delavce pa njihove stanovske zbornice.

  • Domov
  • Elektronska gradiva
  • Zloženke
  • Uradne ure in lokacije
  • Kako si uredim zavarovanje
  • Dobavitelji medicinskih pripomočkov
  • Centralna baza zdravil
  • Povezave na sorodne strani
  • SMS preverjanje zavarovanja
  • Dostopnost
  • Varovanje podatkov
  • Pogoji uporabe
  • O avtorjih
  • Avtorske pravice
  • Piškotki
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}
Portali ZZZS uporabljajo piškotke, ki so nujni za delovanje portalov in piškotke za analitično spremljanje obiskanosti. Več o piškotkih...